Är du den vi söker? Eller har du tips på någon som skulle passa i rollen? Hör av dig till info@centrumkyrkan.se

Vi söker koordinator till vår expedition

Centrumkyrkan i Sundbyberg är en församling med ca 630 medlemmar med ett stort antal frivilliga som drivs av visionen att vara en församling på väg, rotade i Guds ord och med ett stort och varmt hjärta för alla åldrar, socialt utsatta och med en levande gudstjänst i fokus.

Som en nyckelspelare i vårt team söker vi nu efter en koordinator för vår församlingsexpedition. Församlingsexpeditionen är vårt ”nav” som stöttar och koordinerar verksamheten i enlighet med satta mål och inriktning. Huvudsakliga uppdraget är att, med hjälp av församlingsledning, pastorsteam och frivilliga, säkra att den dagliga verksamheten genomförs, utvecklas och följs upp. Uppdraget innebär många kontaktytor till både medlemmar, frivilliga och olika instanser i samhället runt kyrkan. Uppdraget omfattar ca 80% i tjänstgöringsgrad. Tillträde så snart som möjligt, då nuvarande koordinator slutar under hösten.

Dina arbetsuppgifter:

  • Du ansvarar för att arbetet på expeditionen flyter så smidigt som möjligt, t.ex. genom att leda frivilligarbetare och de medarbetare som arbetar praktiskt i kyrkan
  • Du är Centrumkyrkans ansikte utåt i förhållande till berörda myndigheter, leverantörer, larmbolag etc.
  • Du koordinerar Centrumkyrkans kommunikationskanaler/sociala medier
  • Du koordinerar scheman, bemanning samt ekonomisk administration med stöd av bl.a. frivilliga krafter
  • Du har löpande kontakt med våra olika verksamhetsråd för att följa upp arbetet
  • Du koordinerar kommunikation kring tex församlingsdagar och läger
  • Du har huvudansvaret för inköp till lördagsluncherna (för våra socialt utsatta), kontorsmaterial m.m.
  • Du koordinerar och förbereder personalmöten på expeditionen

Kompetens och profil:

Uppdraget kräver stor noggrannhet, kommunikativ förmåga och stresstålighet då församlingsexpeditionen samlar och möter många olika slags arbeten, behov och människor.

Du behöver känna dig bekväm med flera olika IT-verktyg, tex Officepaketet.

Som person är du lösningsorienterad, noggrann och flexibel.

Erfarenhet från arbete med ekonomisk administration, sociala medier, hemsida är meriterande.

Övrig information:

  • Tjänsten är en anställning på ca 80 % med provanställning under 6 månader.
  • Denna tjänst arbetar i nära samverkan med teamet på expeditionen, ideellt engagerade församlingsmedlemmar, pastorsteamet och rapporterar till föreståndare för Centrumkyrkan.

 

Låter detta spännande? Vad kul!

Har du frågor kring tjänsten, mejla till info@centrumkyrkan.se eller kontakta vår föreståndare Bertil Edin, 072-25 36 774.
Välkommen med din ansökan till info@centrumkyrkan.se . Vi genomför intervjuer löpande.